Bereken je snelheid op de schaats!
Geef de afstand op, de tijd (minuten, seconden en hondersten) en bereken je snelheid.
Je kan natuurlijk ook de snelheid van alleen een ronde berekenen (selecteer dan 400m).
Maak voor Leiden een keuze uit 1, 2 of 4 ronden.

Afstand
Tijd : , bv. [ 1 ]:[ 22 ].[ 35 ]

Je snelheid is

Aan het begin van het schaatsseizoen organiseren we i.s.m. IJsclub Hoogmade voor de kinderen tijdens de herfstvakantie een schaatskamp. In een paar dagen tijd maken de kinderen een enorme sprong in hun schaatsontwikkeling. Naast het schaatsen staan er diverse spellen, speurtochten en teambuildingsessies op het programma. Het maken van plezier staat hierbij centraal!

Lijkt het je leuk om ook mee te gaan? Het eerstvolgende kamp staat gepland van 21 t/m 23 oktober 2015. We verblijven in kampeerboerderij De Kievit in Esbeek en schaatsen op de ijsbaan in Tilburg. De kosten bedragen € 80,- incl. 3 x toegang tot de ijsbaan, reis- en verblijfskosten, catering etc.

Conditietraining

Wanneer

Donderdagavond, 18.30 tot 19.30 uur

Welke data

4 trainingsdata voor alle jeugdschaatsers die zich aanmelden of aangemeld hebben voor schaatslessen voor het winterseizoen 2021

Data volgen tzt

Waar

Grasveld Veldbies in Woubrugge

Verdere info

• Met de 4 conditietrainingen bereid je je goed voor op het winterseizoen.
  • Lekker in de buitenlucht fit en actief te blijven. We werken aan de conditie, doen oefeningen om de spieren sterker te maken en we doen leuke spelletjes. Het belangrijkste is dat we veel plezier met elkaar maken en ongemerkt krachtiger en fitter worden!
  • De kinderen worden ingedeeld op leeftijd en/of niveau.
  • Bij slecht weer worden de ouders via een whatsapp groep geïnformeerd over het wel of niet doorgaan van de training.

De conditietraining is gratis voor jeugdleden van IJsvereniging Woubrugge. Meer informatie volgt.

Fietsen

Wanneer

Maandagavond, 18.30 tot ongeveer 19.45 uur

Mocht dit tijdstip niet schikken dan kunnen we organiseren dat je aanhaakt bij trainingen binnen ons cluster van verenigingen. Dit kan je aangeven via het aanmeldformulier.

Seizoen

April t/m September

Eerste les: 20 april 2021

Waar

Verzamelen bij het Batehofplein

Verdere info

• De eerste weken staat voor de ‘nieuwe’ fietsers het leren fietsen op een racefiets centraal. D.m.v. oefeningen op een parkeerplaats worden verschillende vaardigheden aangeleerd.
  • De kinderen worden ingedeeld naar niveau/ervaring. Hierna pas zullen verschillende trainingonderdelen aan bod komen zoals sprint-training, duurtraining, enz.

Kosten zomertrainingen, per seizoen

• 1 training per week: € 25,-.
  • 2 trainingen per week, bijvoorbeeld een inline training in combinatie met de fietstraining:  € 35,-.

Verder:

• Niet leden betalen een toeslag van € 5,-. Voor de trainingen op de skeelerbaan in Leiderdorp wordt voor niet-leden in totaal € 35,- in rekening gebracht.
  • Hierop aanvullend komt de verplichte KNSB-contributie van € 6,- voor sporters < 18 jaar. De kosten > 18 jaar bedragen € 8,50.  Als een sporter lid is van meerdere verenigingen, dan wordt de contributie via de eerste vereniging verrekend. Vanuit dit lidmaatschap zijn de sporters verzekerd bij ongevallen. Lees hier waar deze contributie verder voor bestemd is.
  • Per kind mag 1 ouder gratis meefietsen.

Deelnemers ontvangen medio juni een factuur van de IJsvereniging.

Direct opgeven?

Direct opgeven voor het fietsen, klik hier.

Natuurijs
Elk jaar kijken we reikhalzend uit naar natuurijs. Als dat er is, is actuele informatie op de homepage  / nieuws te vinden.

In de jaren met strenge winters schaatsten we op de Woudwetering en op de Wijde Aa. Nu de vorstperiodes meestal minder streng zijn en het bootverkeer door de Wetering erg druk is, maken wij gebruik van de tennisbaan.

Zodra er vorst in de grond zit en het overdag ook onder nul blijft, gaan wij aan de slag om de banen op te spuiten. De leden kunnen daar dan gratis komen schaatsen. Is er geen buitenijs geweest, dan gaan we met de leden aan het eind van het seizoen naar een kunstijsbaan om daar heerlijk te schaatsen.

In 2010 en 2012 werd de Henk Angenent classic verreden op de Wijde Aa. Onze ijsvereniging leverde haar bijdrage aan de organisatie.

Schaatslessen

Elk winterseizoen organiseert IJsvereniging Woubrugge schaatslessen voor de jeugd van 6  t/m 16 jaar op de ijsbanen in Leiden en in Den Haag.

Direct opgeven voor de lessen? Vul hier het aanmeldformulier in.

• Schaatslessen worden van oktober tot maart gegeven.
  • Kinderen kunnen altijd 2 gratis schaatslessen meedoen om te kijken of het bevalt. Deelname aan proeflessen is op eigen risico. Bij continuering van de lessen is er via het KNSB-lidmaatschap een ongevallenverzekering afgesloten.
  • In de kerstvakantie mogen ouders meedoen met de schaatsles in Leiden.
  • De trainers zijn vrijwilligers die zijn opgeleid door de KNSB en in het bezit zijn van een VOG (Verklaring omtrent Gedrag)
  • Tijdens de laatste schaatslessen van het seizoen spannen de kinderen zich in om hun schaatsvaardigheid te tonen.  Elk jaar weer een stapje verder.
  • Het schaatsseizoen sluiten we af met het uitreiken van het schaatspaspoort en de prijzen van de clubwedstrijden.
  • Het district Sassenheim organiseert ook wedstrijden in de Schaatshal Leiden.
  • Startende jeugd krijgt de eerste 2 seizoenen een schaatsjack in bruikleen. Hiervoor vragen we per seizoen een kleine bijdrage van € 5,- voor het onderhoud van de materialen. Daarnaast is er een helm beschikbaar voor alle rijders. (in bruikleen)
  • Elke jeugdschaatser dienen wij aan te melden bij de KNSB voor de ongevallenverzekering en andere extra's. Zie hier welke. De kosten van €6 staan op de factuur van de ijsvereniging.

Daarnaast organiseert het District Sassenheim schaatslessen voor volwassenen op de ijsbaan in Leiden.

Lees verder voor informatie over:

Lid worden?

Klik hier voor meer informatie.

Schaatslessen.

Klik hier voor informatie over de schaatslessen.

Agenda.

Klik hier voor de Agenda.

Marktplaats.

Klik Marktplaats voor informatie over de Marktplaats.

Fietsen.

Klik hier voor meer informatie over het fietsen.

Conditietraining.

Klik hier voor informatie over de conditietraining.

Inline skate wedstrijden.

Klik hier voor informatie over de Inline skate wedstrijden.

Inline skate lessen.

Klik hier voor informatie over inline skate lessen.