Clubrecords

Clubrecords van het inline skaten worden bijgehouden sinds het seizoen 2015. Alleen de tijdritten worden genoteerd, omdat daar de tijd officieel gemeten wordt.

De afstanden variëren per baan waarop gereden wordt. Bij de disciplines marathon en inline wordt de klassering gedaan op basis van positie bij de finish en niet op tijd. De belangrijkste reden is dat het niet om tijd gaat bij deze disciplines, maar om tactiek. Vandaar dat deze onderdelen niet bij de clubrecords staan vermeld.

Verbreek je een record? Of staat jouw tijd er nog niet bij? Geef het per Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. door.

Meisjes 100 meter 300 meter 330 meter

Ties van Deursen

Pupillen 4

Transponder
Voor de meeste inline wedstrijden wordt gebruik gemaakt van transponders. Voor regionale wedstrijden kan je deze voor een bepaald bedrag in bruikleen krijgen van de organisatie.
Echter vanaf pupillen 1 dienen  deelnemers aan landelijke wedstrijden te beschikken over een eigen transponder. Deze zijn voor 1, 2 of 5 jaar te huur via Mylaps.
Zie hier de transponderregels van de KNSB.

Wedstrijdnummers

Voor landelijke inline wedstrijden zijn rug- en beennummers verplicht. Deze nummers zijn onbeperkt geldig en kan je bestellen via de website van de KNSB

Kosten bedragen € 15,-.  Let op dat ze goed bevestigd worden aan het pak volgens de richtlijnen van de KNSB.

Voor regionale wedstrijden is het niet nodig om zelf rug- en beennummers aan te schaffen. Je kunt ze meestal tegen betaling van een borg lenen van de organisatie. Ben je wel in het bezit van een KNSB rug- en beennummer, geef dit dan door aan de organisatie van de regionale wedstrijd. Je kunt dan gewoon onder je eigen nummer deelnemen aan de wedstrijd.

Categorie indeling

De KNSB-leeftijdsindeling van het inline-skaten

Leeftijd per 1 januari

Categorie

17 / 18 jaar

Junioren A

15 / 16 jaar

Junioren B

13 / 14 jaar

Kadetten (Junioren C)

11 / 12 jaar

Pupillen 1

9 / 10 jaar

Pupillen 2

7 / 9 jaar

Pupillen 3

6 jaar en jonger

Pupillen 4

Landelijk

Voor gevorderde wedstrijdrijders is er de mogelijkheid om aan landelijke wedstrijden mee te doen.

• Zie hier de wedstrijdkalender.
  • Inschrijven en meer info via de site schaatsen.nl van de KNSB.
  • Zie hier wie er van de vereniging op een NK reed.

Regionaal

Er worden veel regionale wedstrijden georganiseerd. Vaak zijn deze in competitie verband. Vanuit de vereniging adviseren we de 2 volgende competities:

Jan van der Hoorn cup

De Jan van der Hoorn is een leuke en laagdrempelige wedstrijd.  Het is opgezet voor jeugd en jongeren van 8 t/m 18 jaar, om ze voor het inline skaten te enthousiasmeren. Je hoeft geen geoefende wedstrijdrijder te zijn. Je hoeft ook geen KNSB-licentie te hebben. Gewoon inschrijven en lekker skaten!  Voor inschrijven en meer informatie over de Jan v.d. Hoorn competitie, klik hier.

Jeugdskeelercup

De Jeugdskeelercup is een goed georganiseerde competitie op diverse banen in de regio. Er doen veel inline skaters mee die je in de winter ook weer tegenkomt op de ijsbanen, bijvoorbeeld met de districtswedstrijden. De ervaring leert dat het heel leuk en gezellig is als je andere kinderen van het district en uit de regio wat beter leert kennen. Inschrijven en meer info via de site schaatsen.nl  van de KNSB.

Als je alle wedstrijden wilt rijden, dan is dat natuurlijk prima. Zo niet, maak dan een keuze voor een competitie, zodat je ook deelneemt aan het competitie klassement.  Daarnaast zijn er het Zuidhollands kampioenschap en de Districtswedstrijd. Dat zijn losse wedstrijden waar je aan mee kunt doen. Deze maken dus niet deel uit van een competitie. We informeren onze leden tijdig over deze wedstrijden.

Inline skatewedstrijden

• Als je wilt kan je meedoen aan 1 of meerdere wedstrijden inline skaten.
  • De regionale wedstrijden van de Jan van der Hoorn cup (vanaf 8 jaar) en de Jeugdskeelercup (vanaf 6 jaar) zijn leuk, gezellig en laagdrempelig.
  • Wil je meer? Dan is er de mogelijkheid om deel te nemen aan landelijke wedstrijden op echte pistebanen.
  • Je hoeft niet persé aan alle wedstrijden mee te doen. Je kunt dus wedstrijden in de buurt uitkiezen.

Lees verder voor informatie over :

Lid worden?

Klik hier voor meer informatie.

Schaatslessen.

Klik hier voor informatie over de schaatslessen.

Agenda.

Klik hier voor de Agenda.

Marktplaats.

Klik Marktplaats voor informatie over de Marktplaats.

Fietsen.

Klik hier voor meer informatie over het fietsen.

Conditietraining.

Klik hier voor informatie over de conditietraining.

Inline skate wedstrijden.

Klik hier voor informatie over de Inline skate wedstrijden.

Inline skate lessen.

Klik hier voor informatie over inline skate lessen.