7 februari 2021 - Update over de landijsbaan

Vandaag is het winterse weer volop begonnen. Ondanks de kou, zagen we al op veel plekken in het dorp veel kinderen plezier maken. Sleetje rijden, sneeuwpoppen maken en uiteraard sneeuwballen gooien. Hoe leuk zou het zijn als we dit jaar ook de schaatsen kunnen onderbinden op de landijsbaan?

We zijn ontzettend blij met deze periode van vorst. En we doen er op dit moment dan ook alles aan om te zorgen dat we de komende periode bij de tennisvereniging de landijsbaan kunnen openstellen.

Dit jaar zullen we rekening moeten houden met maatregelen rondom Covid-19.  Vooruitlopend op de openstelling van de landijsbaan, hierbij alvast wat eerste informatie

• Toegang is mogelijk voor leden van de IJsvereniging. Op deze manier hoeft er ter plekke geen toegangsgeld te worden afgerekend. Nog geen lid? Meld je dan hier aan.
  • Op de site staat altijd actuele informatie. Op de homepage wordt vermeld of de landijsbaan open is of dat het wegens onderhoud / ijskwaliteit of weersomstandigheden gesloten is.
  • Er kan geschaatst worden in diverse tijdslots.
  • Tijdslot op werkdagen:
    • Jeugd t/m 12 jaar: 16.00 – 17.45 uur
    • 13 jaar en ouder (incl. volwassenen): 18.15 – 20.15 uur
  • Tijdslot in het weekend:
    • Jeugd t/m 12 jaar: 10.00 – 11.30, 12.00 – 13.30 en 16.00 – 17.30 uur
    • 13 jaar en ouder (incl. volwassenen): 14.00 – 15.30 en 18.00 – 19.45 uur
  • Voor elk tijdslot is er een apart aanmeldformulier op de website. Deze formulieren worden geactiveerd zodra duidelijk is wanneer de landijsbaan gereed is. Vol = vol. Bij de ingang van de ijsbaan controleren vrijwilligers de personen die zich hebben ingeschreven aan de hand van de lijst.
  • Bij aankomst en vertrek bij de ijsbaan dient er een mondkapje gedragen te worden. Tijdens het sporten mag deze af.
  • Bij de entree wordt een gezondheidscheck uitgevoerd
  • Ouders zetten hun kind(eren) af en mogen helaas niet mee de baan op. Zorg dat je bereikbaar bent op het nummer dat bij inschrijving is opgegeven. Hierop wordt gebeld als het kind eerder opgehaald wil worden. Vrijwilligers assisteren indien nodig met het onderbinden van schaatsen en het strikken van veters.
  • Publiek is niet toegestaan.
  • Er zijn geen toiletten en kleedkamers aanwezig. Ook is er geen koek en zopie gelegenheid.
  • Vertegenwoordigers van de IJsvereniging houden toezicht op de locatie en zijn bevoegd om toegang te verlenen of juist te ontzeggen.
  • Je wordt verzocht om zoveel mogelijk met de fiets of te voet naar de ijsbaan te komen. Er is voldoende gelegenheid om fietsen te parkeren.