7 februari 2021 - Gezien de huidige ontwikkelingen is de club bezig.

Wij maken nu (7/2) een plan voor een vergunning en zullen toch proberen om een ijsvloer te realiseren.
Ook houden we rekening met de mogelijkheid om op de wijde AA een baan te realiseren.

Hou de site in de gate voor meer INFO!!

Mvgr
Namens het bestuur
Theo Vesseur

4 februari 2021 - Géén IJs op de tennisbanen.

Beste leden,

Wij hebben met het bestuur en onze ijsmeester Jan gekeken naar de mogelijkheden om
op korte termijn een ijsbaan te creëren, want er komt voldoende vorst.

Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om geen ijsbaan te realiseren.

Waarom?

Ten eerste maken wij de baan s ’nachts klaar met de nodige vrijwilligers. In verband met de avondklok is er geen ruimte.

Ten tweede moet er een gedegen plan worden voorgelegd aan de gemeente hoe wij ons aan de Corona regels gaan houden en dit moet ook goedgekeurd worden.

Ten derde is de ondergrond nu te zacht en zakt het water weg.

Ten vierde verwachten we ook 20-40 cm sneeuw

Daarnaast kunnen we de baan op zijn vroegst dinsdag hebben liggen en zouden we dinsdagavond tot donderdagavond kunnen schaatsen. U begrijpt dat er geen voorzieningen zijn zoals koek en zoepie, toiletten e.d.  Openingstijden zijn dan van 16:00 uur tot 20:30, S ’avonds om 20:30 uur zou iedereen alweer van de baan moeten zijn vanwege de avondklok.

Ook mogen er maar een gering aantal mensen op de baan. Circa 15 gezien de oppervlakte en 1 persoon per 35 m2. Jeugd tot 12 jaar zou wel kunnen, maar dan zonder ouders en ook een beperkte groep.

Het lijkt mij duidelijk waarom wij besluiten om geen ijsbaan te creëren.

Met vriendelijke groet

Het Bestuur van de ijsvereniging