Prestaties jeugdleden

Naast de prestaties van Margot Boer afgelopen weekend in Stavanger, 'timmerden' onze jeugdleden afgelopen weekend weer behoorlijk aan de weg.

Districtskampioenschap

Afgelopen zaterdagochtend stond het districtskampioenschap voor Pupillen in Leiden op het programma. Bij zowel de dames als bij de jongens ging de gouden medaille mee naar Woubrugge. Bij de meisjes was het Kirsi Hoogeveen die met een zeer miniem verschil Chloé Hoogendoorn, ook Woubrugge, wist te verslaan. Dus 1 en 2 op het podium. Sophie Kraaijeveld behaalde een mooie zevende plaats. Deze plaats was er ook voor Joes van Deursen bij de jongens pupillen. Als B-pupil hield hij zich goed staande tussen het geweld van de A-pupillen. Het hoogste schavot was hier voor Colin Duivenvoorden. Hij was alle mannen te snel af. Geweldig gedaan allemaal.

Eva en Sam

Eva Hoogendoorn stond op de Uithof in Den Haag aan de start van het NK Supersprint. Na twee goede 100 meters kwam ze, helaas, op de eerste 300 meter ten val. Weg klassement. Ze revancheerde zich met een goede tweede 300 meter. In het hoge noorden hield Sam Noordergraaf de Woubrugse eer op de Groningse ijsbaan Kardinge hoog. Sam was uitgenodigd voor het Nationaal pupillen toernooi. Bij de jongens Pupillen C moest hij een 300 en 500 meter rijden. Met twee mooie pr's en de 20e plaats in het eindklassement mag hij tevreden terug kijken op een mooi toernooi.

Nk marathon

Komende weekend gaat er weer een delegatie vanuit Woubrugge naar Groningen. Hier wordt het NK marathon voor de jeugd verreden. Bij de pupillen komen Chloé Hoogendoorn, Sophie Kraaijeveld, Joes van Deursen en Colin Duivenvoorden aan de start. Bij de junioren B dames staan Terri Evers en Tricia de Jong aan de start. Allen veel succes.