Skatetalenten Woubrugge gaan landelijk

Een aantal jeugdleden van onze ijsvereniging heeft  deze zomer deelgenomen aan landelijke baan-wedstrijden inline-skaten voor pupillen. Verspreid over Nederland werden er vijf wedstrijden verreden waaraan Kirsi Hoogeveen, Nikki Noordergraaf, Sophie Kraaijeveld en Chloé Hoogendoorn deelnamen. Zij maken sinds dit jaar onderdeel uit van de KNSB selectie Inline-Skaten van het Gewest Zuid-Holland, net als Maartje Pont bij de junioren. De Woubrugse dames trainen multi-disciplinair, dat wil zeggen dat ze in de zomer actief zijn met het inline skaten en in de winter met het langebaan schaatsen en/of shorttrack. Met alle ervaringen van de wedstrijden en trainingen in de benen, legden zij een goede basis voor het komend schaatsseizoen.

Jeugdschaatsers bij Talentgroep Noord

Talentvolle jeugdschaatsers van onze vereniging trainen met ingang van dit seizoen bij de Talentgroep Noord (oude Districtselectie). Talentontwikkeling heeft binnen de KNSB een nieuwe opzet. Het Gewest zal een Regionaal Talent Centrum worden en het District heeft daarmee een Talentgroep, nu ook voor de oudste pupillen. Vanuit Woubrugge trainen bij de junioren Eva Hoogendoorn, Terri Evers, Robin Schermer, Colin Duivenvoorden en bij de pupillen Chloé Hoogendoorn, Sophie Kraaijeveld en Kirsi Hoogeveen. Het is fantastisch dat een kleine vereniging zoveel talenten kan afvaardigen. Wij wensen ze allemaal veel succes.

Woubrugse shorttrackers internationaal

Komende winter gaan de Woubrugse Sam en Nikki Noordergraaf en Kirsi Hoogeveen deelnemen aan de Internationale Starclass competitie shorttrack. Wij feliciteren hen met deze kwalificatie en wensen hen veel succes met de wedstrijden in o.a. Italië en Duitsland.