Zondagmiddag 17 april was De Schuur in Hoogmade volgelopen met kinderen, ouders en overige familieleden en vertegenwoordigers van IJsclub Hoogmade en De ijsvereniging Woubrugge. Het ging hier om de jaarlijkse uitreiking van de schaatsdiploma's en prijzen behaald tijdens de verschillende wedstrijden. Niemand minder dan Nederlands kampioene 500 meter Margot Boer was vanuit het hoge Noorden naar Hoogmade gekomen om de prijzen uit te reiken. Ook dit keer deed Margot dit met veel enthousiasme naar de kinderen toe. Veel kinderen hadden vooraf een vraag doorgegeven die ze aan Margot wilde stellen. De eerste die een vraag aan Margot stelde was Daphne Snoek. Zij vroeg aan Margot was ze voor een wedstrijd at. Margot ging uitvoerig op de verschillende vragen in. Ook kreeg zij nog een uitnodiging. Ties van Deursen vroeg aan Margot of hij een keer tegen haar mag tennissen. Tennis is ook een favoriete sport van Margot en Ties krijgt les van haar zwager Roderick. Margot nam het aanbod aan.

Hierna werd Margot in het zonnetje gezet voor haar behaalde prestaties van afgelopen twee seizoenen. Uit handen van haar voormalige trainers, Jan Bulk en Dick van Goozen, kreeg zij twee kunstwerken overhandigd. Daarna kon Margot aan het werk. Vanaf de Benjamins t/m de Junioren werden de prijzen uitgereikt voor de wedstrijden 'Tijdrijden' in Leiden, de medaiilles voor de overige deelnemers aan deze wedstrijden en de schaatsdiploma's, bijbehorende paspoorten en het IJspegeltje. Natuurlijk werd er per categorie een foto met Margot gemaakt. Na de diverse categorieën werden er ook nog de bijzondere prijzen uitgereikt. Zoals:

Pechprijs: Donna Hoogeveen en Isa Egberts

Aanmoedigingsprijs: Rosalie Borst, Dex van der Pouwkraan, Romy van der Pouwkraan en Vera Wijsman

P.r. bokaal: Colin Duivenvoorden (24 p.r.'s)

Gemeentebokaal: Sam Noordergraaf. Dit voor zijn vele successen op de langebaan, shorttrack en inline skaten.

Na al deze prijzen werd Margot ook nog toegesproken door dhr. Klaas de Redelijkheid, voorzitter van het district Sassenheim. Hij benoemde haar tot Erelid van van het district Sassenheim. Het officiële gedeelte was hiermee ten einde. De kinderen stonden toen nog in de rij om een handtekening van Margot op te halen.

Hiermee is het schaatsseizoen definitief afgesloten en is het startsein voor het zomerseizoen gegeven.

Alle foto's van deze mooie middag vindt u in fotoboek 4