Type wedstrijden

Tijdrijden / club-wedstrijden

Wat:

Tijdrijden is een mooi moment voor de kinderen om te zien welke vorderingen ze tijdens het seizoen maken. Kinderen rijden 2 ritten: 1 en 2 ronden. De tweede keer in het seizoen rijden de kinderen 1 of 2 ronden en een marathon.  Voor alle deelnemers is er een prijs tijdens de winterafsluiting.

Voor wie:

Alle jeugdleden. Let op: als je je hebt opgegeven voor het tijdrijden, gaan we er ook van uit dat je aan de start verschijnt!

Wanneer:

4 x per jaar op zaterdagochtend om 6.45 uur. Voor het seizoen 2018/1019 zijn de data vastgesteld op  2 en 30 november 2019, 14 december 2019 en 7 maart 2020. Deelname aan 2 van deze wedstrijden is voldoende om in aanmerking te komen voor het clubkampioenschap Woubrugge/Hoogmade

Schaatshal in Leiden

Districtkampioenschap per categorie

Wat:

Het District Sassenheim organiseert voor elke categorie een districtkampioenschap . Deze bestaat uit 1 wedstrijd, waar meestal 2 ronden en 1 ronde gereden wordt.  Let op: doe je mee aan Districtwedstrijden, dan bedragen de kosten € 17,50 per seizoen

Voor wie:

Alle jeugdleden mogen meedoen. Let op: als je je aangemeld hebt, rekenen we op je komst!

Wanneer:

Zaterdagochtend om 6.45 uur. Voor 2020 zijn de data als volgt: Welpen: 11 januari, Benjamin/Mini: 25 januari, Pupillen: 8 februari.

Waar:

Schaatshal Leiden voor benjamins t/m pupillen. Junioren: IJsbaan Heerenveen, Hoorn of Haarlem.

Andries Kwikbokaal

Wat:

De Andries Kwikbokaal is een onderlinge wedstrijd tussen schaatsverenigingen van het District Sassenheim.  De rijders rijden deze wedstrijd dus namens de vereniging. De vereniging met de meeste punten over alle categorieën wint.

Voor wie:

Op uitnodiging -> de 2 snelste rijders per categorie ontvangen een uitnodiging.

13 maart 20, 18.00 - 22.00 uur

Schaatshal in Leiden

Nieuwjaars-wedstrijd

Wat:

Het District Sassenheim organiseert jaarlijks een Nieuwsjaarswedstrijd waarbij alle categorieën van de diverse clubs tegen elkaar strijden.  Namens Woubrugge mogen altijd de benjamins t/m de pupillen meedoen.  Let op: doe je mee aan Districtwedstrijden, dan bedragen de kosten € 17,50 per seizoen.

Voor wie:

Op uitnodiging -> de 2 snelste rijders per categorie ontvangen een uitnodiging.

3 januari 2020, 18.00 - 22.00 uur

Schaatshal in Leiden

Licentie-

Wat:

Licentiewedstrijden op de IJsbaan in Den Haag, marathon en lange baan.

Voor wie:

Jeugdleden die les hebben op De Uithof in Den Haag en die hebben aangegeven interesse te hebben in wedstrijdschaatsen.

Wanneer:

Diverse zondagen. Per categorie is er een andere planning. Zie hier voor meer informatie.

IJsbaan De Uithof in Den Haag

Aanvullende info:

Zie onder licentiewedstrijden. Zie ook de site van het Gewest Zuid-Holland KNSB.